Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for køb af produkter på www.xklusivt.dk (“Hjemmesiden”) udbudt af Xklusivt

1. Levering

Når du handler hos Xklusivt – har du følgende måder at få leveret dine varer på:

GLS uden omdeling, som koster kr. 49,00.
Afhentning af varerne på Vesterbro 67, 7900 Nykøbing Mors

2. Fortrydelsesret

Kunden skal give Xklusivt skriftlig besked om at de ønsker at fortryde købet, senest 14 dage efter leveringen. Levering er sket, når varen er blevet leveret til kunden eller en anden som kunden har anvist, fx en nabo/ven. Eller når kunden selv har afhentet varen på Vesterbro 67.
Senest 14 dage efter at kunden har givet besked til forretningen om at de ønsker at benytte fortrydelsesretten skal de have sendt varen retur til forretningen. Varen skal bare være afsendt, ikke kommet frem til forretningen.
Kunden har ansvaret for varen mens den bliver sendt retur og skal selv betale for fragten. Kunden må altid undersøge en vare, på samme måde som de havde kunnet gøre det i en fysisk forretning. Man må ikke fx fjerne mærker i tøjet eller fjerne beskyttelsesfilm, medmindre det er nødvendigt for at undersøge varen.
Hvis kunden har brugt varen, udover hvad man kan i en fysisk butik, men varen stadig kan sælges som ny, gælder de samme regler.
Hvis det er tilfældet, skal alt der er opkrævet ved købet betales tilbage når købet fortrydes. Hvis varen faktisk er taget i brug og ikke længere kan sælges som ny, har kunden kun krav på det som varen nu kan sælges for. Der skal altid laves en konkret vurdering, dvs. at forretningen ikke kan sige, at en brugt vare altid kun er 50% værd.
Tilbagebetalingen skal ske senest 14 dage efter beskeden om fortrydelsen er kommet frem til forretningen. Dog kan forretningen vente til de har fået bevis for, at varen er afsendt til dem.

Du har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om den købte vare. Fortrydelsesfristen løber ikke, før du har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail). Fristen udløber dog senest 3 måneder efter den dag, du har modtaget varen.

Hvis du f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag den 15. Har du først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.


Hvordan fortryder du?

Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til Xklusivt. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet det modtagne til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til Xklusivt. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du f.eks. gemme kvitteringen for, at du har overgivet varen til GLS mv. med henblik på forsendelse.

Medmindre andet er aftalt, skal du selv betale omkostninger (porto/fragt) ved varens tilbagesendelse. har Xklusivt i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbageleveringen dog Xklusivt

Sælgerens navn og adresse, hvortil varen skal tilbagesendes:

Xklusivt
Vesterbro 67
7900 Nykøbing Mors

Du kan også fortryde aftalen ved at undlade at modtage varen eller undlade at hente den på posthuset mv.

Pengene retur:

Ved tilbagebetaling af ordrebeløb må du forvente op til 7 dage fra den dag, varen er Xklusivt i hænde, til beløbet er tilbageført til din konto.

3. Reklamation

Når du handler hos Xklusivt har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer Xklusivt naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Oplysninger:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter Xklusivt sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Xklusivt modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så Xklusivt kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

4. Personoplysninger

Når du handler hos Xklusivt, beskytter dine personlige oplysninger. Xklusivt ajourfører løbende indholdet i deres politik for, hvordan dine personlige informationer behandles.

Xklusivt er ansvarlige for alle personlige oplysninger som eksempelvis navn, adresse og fødselsdato, som du videregiver til dem, eller som de får oplyst, når du handler hos Xklusivt Oplysningerne opbevares hos Xklusivt, som naturligvis også tager ansvaret for disse fortrolige oplysninger.

Når du videregiver dine personlige oplysninger til Xklusivt, bekræfter du samtidigt, at Xklusivt kan anvende den indsamlede information til at opfylde deres forpligtelser over for dig og tilbyde dig den service, du forventer. Xklusivt kan også få brug for oplysningerne til at komme i kontakt med dig, hvis der opstår problemer, når de skal levere dine varer.

Du har ret til at kontakte Xklusivt og få oplyst, hvilke personlige oplysninger de har registreret. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem ændret eller slettet. Du kan når som helst tilbagekalde din tilladelse til, at Xklusivt bruger dine oplysninger med henblik på markedsføring.

Xklusivt formidler, sælger eller udveksler aldrig dine oplysninger til tredjepart i markedsføringsøjemed uden for Xklusivt . Oplysninger, som videregives til tredjepart, anvendes kun til at opfylde vores forpligtelser over for dig.

Dine oplysninger opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.